شیردهی و جراحی بینی

بانوانی که قصد انجام جراحی بینی دارند و در دوران شیردهی قرار دارند سوالاتی از قبیل موارد شیردهی و جراحی بینی ارتباطی با هم خواهد داشت ؟ عمل بینی در دوران شیردهی قابل انجام است یا خیر؟ بیهوشی در دوران شیردهی اختلالی ایجاد نمی کند و برای فرزند مشکلی ایجاد نمی کند؟ داروهای استفاده شده حین جراحی زیبایی بینی و در دوران نقاهت تاثیری در روند شیر دهی خواهد داشت؟ غیره برایشان به وجود می آید.  ما در این مقاله از سایت دکتر شهریار یحیوی بهترین جراح بینی تهران ، شما عزیزان را راهنمایی خواهیم کرد که اگر در دوران شیردهی قرار دارید چه مواردی را رعایت نمایید که هیچگونه مشکلی ایجاد نشود.

 

شیردهی و جراحی بینی - دکتر یحیوی

 

جراحی بینی در دوران شیر دهی چگونه انجام می شود ؟

ابتدا جراح بینی را مطلع سازید که در دوران شیردهی قرار دارید تا توصیه های لازم را به شما بیان نماید. بانوانی که اخیراً زایمان داشته اند و نوزادشان فقط از شیر مادر تغذیه می کند به ویژه اگر زیر شش ماه باشد باید تا ۲۴ ساعت از شیر دادن به نوزاد خود پرهیز نماید. تاثیر داروهای بیهوشی و بی حسی که حین عمل دماغ استفاده شده است طی ۲۴ ساعت از بدن خارج خواهد شد و مادر باید طی این مدت از شیر دادن به نوزاد خود اجتناب نماید.

داروهایی که مادران در دوران نقاهت بعد از عمل عمل کردن بینی استفاده می کنند طبق دستور پزشک بوده و با توجه به شرایط تجویز شده است. بهترین جراح بینی برای دوران شیر دهی دارویی را تجویز خواهد کرد که در روند شیردهی اختلالی ایجاد نکند.

عمل زیبایی بینی و بارداری

رینوپلاستی به هیچ عنوان در دوران بارداری انجام نخواهد شد به همین خاطر تست بارداری برای بانوان الزامی می باشد. داروهای بی حسی و بیهوشی باعث آسیب به جنین در حال رشد خواهد شد.

بارداری بعد از جراحی بینی

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که زایمان طبیعی بعد از عمل بینی قابل انجام است باید در جواب گفت که به طور کلی بارداری بعد از اینکه ترمیم بینی حالت تثبیت شده ای پیدا کرد توصیه می شود. دوران بارداری باعث ایجاد یکسری تغییرات در بدن خواهد شد و بینی را دستخوش تغییراتی و تورم خواهد کرد. قابل ذکر است که این تغییرات بعد از اتمام دوران بارداری برطرف خواهد شد و هیچگونه تاثیری روی نتیجه جراحی دماغ نخواهد داشت.

 

شیردهی و جراحی بینی+

 

چند ساعت بعد از بیهوشی می توان به نوزاد شیر داد؟

زمانی که یک مادر بعد از بیهوشی به هوش می ‌آید و توانایی انجام کارهای خود و مراقبت از نوزادش را به دست می ‌آورد، می‌ تواند شیردهی را آغاز کند. اما زمان مناسب برای شیردهی پس از بیهوشی به ویژه از نظر سلامت مادر ، بستگی به نوع بیهوشی ، نوع عمل جراحی و وضعیت فیزیکی و عمومی مادر دارد. در بیشتر موارد ، اگر مادر بعد از بیهوشی به حالت طبیعی خود باز گردد و احساس تعادل و استقرار کند ، می‌ تواند شیردهی را آغاز کند. اما یکی از عوامل مهم در تصمیم‌ گیری زمان شروع شیردهی ، استفاده از دارو های بیهوش ‌کننده است. بعضی از این داروها ممکن است در شیردهی نوزاد تأثیر منفی داشته باشند. در این صورت، پزشک ممکن است توصیه کند تا مادر چند ساعت بعد از بیدار شدن از بیهوشی ، شیردهی را شروع کند یا حتی اجازه دهد تا یک روز از انجام عمل جراحی بگذرد تا آثار دارو های بی هوشی از بین برود.
به طور کل توصیه می شود برای اینکه از نگرانی های خود بکاهید پیش از انجام عمل جراحی ، شیر خود را تهیه و نگهداری کنید تا بعد از بیهوشی نیاز نباشد شیر دهی انجام دهید. همچنین اگر برایتان مشکلی ندارد می توانید در این بازه زمانی به کودک خود شیر خشک دهید.
توصیه می شود تا زمان از بین نرفتن اثر دارو های بیهوشی هرگز کودک خود را بغل نکنید و به او شیر ندهید.
همچنین برای تصمیم گیری نهایی و هماهنگی بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و از او راهنمایی های لازم را در خصوص زمان شیردهی و جراحی بینی و مراقبت های لازم را دریافت کنید.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها