جراحی لوزه

در دو سمت گلو و پشت نای لوزه ها که توده های نرم از بافت لنفاوی هستند ، قرار دارند. لوزه ها به عنوان یکی از مهم ترین اجزای سیستم ایمنی بدن عمل می کنند که می توانند مانع از ورود میکروب و ویروس ها از طریق تنفس و راه دهان به داخل بدن شوند. آن ها همانند گلبول های سفید خون در مقابل عفونت ها از بدن محافظت می کنند اما گاهی خود نیز دچار عفونت می شود. زمانی که این قسمت از بدن مورد تهاجم قرار بگیرد و به مرور زمان متورم شده و دچار عفونت شود نیاز است تا جراحی لوزه انجام شود. عمل لوزه در تهران یا دیگر شهر های ایران نوعی عمل جراحی درمانی است که با هدف برداشتن لوزه ها انجام می شود. اگر می خواهید با این نوع عمل درمانی مهم آشنا شوید و بدانید که دکتر شهریار یحیوی یکی از بهترین جراحان لوزه تهران ، چگونه این عمل را انجام می دهند ، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. ما در اینجا سعی می کنیم تا برخی از ویدیو های اتاق عمل لوزه دکتر یحیوی را به شما عزیزان نشان دهیم تا شما با نحوه کار ایشان آشنا شوید.

جراحی لوزه در تهران - دکتر یحیوی

جراحی لوزه چگونه انجام می شود؟

شاید برای برخی از افراد جالب باشد که بدانند عمل برداشتن لوزه ها چگونه انجام می شود ، از همین رو این بخش از مقاله را به توضیح این مورد اختصاص داده ایم. عمل برداشتن لوزه ها دارای روش های مختلفی است که جراح با در نظر گرفتن شرایط بیمار ، یکی از آن ها را انتخاب خواهد کرد. یکی از روش های رایج تشریح چاقوی سرد نام دارد. در این حالت بهترین جراح لوزه تهران ، لوزه های آسیب دیده و عفونت کرده را با یک اسکالپل برش داده و بر می دارد. بهتر است نگران نشوید چرا که این پروسه تحت بیهوشی کامل انجام می شود.

روش رایج دیگری که برای انجام جراحی لوزه در تهران استفاده می شود ، شامل سوزاندن و برداشتن بافت ، از طریق فرایندی به نام کاتریزاسیون می باشد. امواج صوتی در برخی از روند های لوزه برداری ، مورد استفاده قرار می گیرند. جراحی کردن لوزه ها با استفاده از این تکنیک معمولا حدود نیم ساعت طول می کشد.

جراحی لوزه بدون خونریزی با دکتر شهریار یحیوی

صرف نظر از اینکه روش جراحی انتخاب شده توسط بهترین جراح لوزه تهران شما چه چیزی است ، این روند درمانی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. به عبارتی دیگر شما در طول روند درمان خود در خوابی عمیق فرو رفته اید و هیچ دردی را احساس نمی کنید. زمانی که عمل جراحی به اتمام رسید و شما به هوش آمدید ، شما با را به اتاق ریکاوری انتقال می دهند.

در این بازه زمانی اثرات داروی بیهوشی همچنان باقی است و به همین دلیل دردی را احساس نخواهید کرد. اما به مرور زمان با از بین رفتن اثر دارو های بیهوشی ، درد شما شروع می شود. تجربه کردن درد در ناحیه گلو ، بعد از انجام جراحی لوزه در تهران یا دیگر شهر های ایران ، کاملا طبیعی می باشد. در ناحیه فک ، گوش ها و گردن نیز درد اندکی را تجربه خواهید کرد ، به خصوص در طول دو الی سه روز اول بعد از عمل ، از همین رو توصیه می شود در این بازه زمانی به خوبی استراحت کنید و دارو های تجویز شده توسط پزشکتان را مصرف کنید. برای اینکه سریع تر بهبودی خود را به دست آورید بهتر است شروع به رعایت کردن نکات مراقبتی گفته شده توسط پزشک خود کنید.

فیلم جراحی برداشتن لوزه | دکتر یحیوی

مراقبت های بعد از تانسيلكتومی

همانطور که گفته شد برای اینکه سریع تر بهبود یابید و به عوارض جانبی جدی و مشکل ساز مانند عفونت و درد شدید دچار نشوید ، بهتر است نکات مراقبتی که پزشکتان به شما می گوید را انجام دهید. از جمله نکات مراقبتی بسیار مهمی که بهترین جراح لوزه تهران ، بیماران را به انجام آن تشویق می کنند ، عبارت اند از:

• برای هیدراته ماندن بدن ، بهتر است آب زیاد بنوشید ، اما به یاد داشته باشید برای اینکه به گلوی خود آسیبی وارد نکنید ، بهتر است آن را به آرامی بنوشید. سوپ گرم و رقیق گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل برای دوران ریکاوری و نقاهت می باشد. شما می توانید برای تسکین درد از مواد غذایی سرد مانند بستنی و غذاهای نرم دیگری مانند پودینگ استفاده کنید و آن ها را در رژیم غذایی خود در زمان بهبودی اضافه کنید. سعی کنید از مصرف غذاهای سفت ، کرانچی یا مواد غذایی تند در دوران بهبودی بعد از جراحی لوزه در تهران ، دوری کنید.
  • دارو های مسکن می توانند تا حدودی به شما در داشتن احساس بهتر در طول دوران بهبودی کمک کنند. دارو های تجویز شده را دقیقا طبق دستور بهترین جراح لوزه تهران مصرف کنید. در صورت تجربه خونریزی یا تب بعد از انجام عمل جراحی ، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • خر خر کردن در طول چندین روز ابتدایی درمان ، نرمال می باشد و بلافاصله بعد از درمان شما کاهش پیدا نخواهد کرد. از همین رو نیازی به نگران شدن در این خصوص نمی باشد. برای درمان و برطرف کردن این مشکل باید حداقل تا یک ماه برای اینکار صبر کنید.
  • بهتر است بیمار بعد از انجام عمل لوزه در تهران ، برای استراحت کردن به شکم بخوابد و سرش را به یک سمت بچرخاند تا ترشحات به راحتی از حلق و دهان او خارج شوند.
  • استفاده از کمپرس سرد و روی گردن می تواند از خونریزی بکاهد.
  • پس از به دست آوردن هوشیاری کامل و مناسب می توانید شروع به مصرف مایعات سرد را شروع کنید. البته بهتر است مایعات مصرفی ترش نباشند.
  • احساس بوی بد در دهان و احساس درد گوش و گلو ممکن است وجود داشته باشد که مصرف غذاهای سرد به کاهش این درد ها کمک می کند.
  • در صورت بلع مکرر خون ، به دلیل وجود خونریزی در ته حلق ، یا خونریزی از بینی سریعا پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • وجود مدفوع تیره بعد از جراحی لوزه به دلیل بلع مقداری خون است که طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
  • بخیه های مورد استفاده در عمل درمانی لوزه ، جذبی بوده و نیازی به مراجعه به پزشک برای کشیدن آن ها ندارید.
  • از صحبت کردن زیاد یا سرفه کردن تا بهبودی کامل جدا خودداری کنید چرا که باعث ایجاد درد شدید می شود.

عمل لوزه بدون خونریزی در تهران دکتر یحیوی

خطرات و عوارض احتمالی تانسيلكتومی

عمل درمانی لوزه و لوزه سوم بسیار رایج می باشد و سالانه افراد بسیار زیادی بر درمان عفونت و التهاب لوزه های خود تحت درمان با این روش قرار می گیرند. پیش از انجام هر نوع عمل جراحی مطئنا یکی از نگرانی های که برای بیمار به وجود می آید این است که آیا عمل جراحی مورد نظر دارای عوارض جانبی می باشد یا خیر؟ در خصوص عمل لوزه باید بگویم که ، این پروسه نیز همانند جرای های دیگر ، با برخی خطرات و عوارض جانبی همراه است که اغلب آن ها موقتی بوده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می روند. از جمله مشکلاتی که بعد از انجام عمل تانسيلكتومی برای بیمار به وجود می اید می توان به تورم ، عفونت ، خونریزی و واکنش به دارو های بیهوشی اشاره کرد.

جراحی لوزه در بزرگسالان خطرناک است

جراحی لوزه در بزرگسالان به‌ طور کلی بی ‌خطر است ، اما می ‌تواند با خطرات و عوارض بیشتری نسبت به جراحی لوزه در کودکان همراه باشد. این خطرات شامل خونریزی بعد از عمل ، عفونت، و درد شدید تر می‌ شوند. به دلیل این که بافت ‌ها در بزرگسالان محکم ‌تر و پیچیده ‌تر هستند ، بهبودی نیز ممکن است طولانی ‌تر باشد.

حرف زدن بعد از عمل لوزه

بعد از عمل لوزه ، ممکن است صحبت کردن برای چند روز تا یک هفته دشوار و دردناک باشد. بسیاری از افراد به دلیل درد و تورم گلو تمایل دارند کمتر صحبت کنند. در این مدت ، صدای شما ممکن است تغییر کند و احتمالاً حالت خشن یا ضعیف داشته باشد. توصیه می ‌شود که تا زمان بهبودی کامل از صحبت کردن زیاد خودداری کنید و به صدای خود استراحت دهید. نوشیدن مایعات خنک و مرطوب نگه داشتن گلو می‌ تواند به کاهش درد کمک کند. اگر احساس ناراحتی شدید داشتید یا درد بیش از حد طول کشید ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

سن عمل لوزه در کودکان

عمل لوزه معمولاً در کودکانی انجام می ‌شود که بین ۳ تا ۷ سال سن دارند. این عمل در این سنین رایج ‌تر است زیرا عفونت ‌ها و مشکلات تنفسی مرتبط با لوزه ‌ها در این دوره از زندگی بیشتر مشاهده می ‌شود. اگرچه جراحی لوزه می ‌تواند در هر سنی انجام شود  ، اما در کودکان زیر ۳ سال به دلیل خطرات بیشتری که شامل مشکلات تنفسی و خونریزی است ، به ‌ندرت انجام می ‌شود. در سنین بالاتر ، به‌ ویژه پس از ۷ سالگی ، لوزه‌ ها به طور طبیعی شروع به کوچک شدن می کنند و ممکن است مشکلات کمتری ایجاد کنند ، که در این صورت نیاز به جراحی کاهش می ‌یابد.