جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی خواسته خیلی از دختران و زنان ایرانی است که ترکیبی از مدل بینی طبیعی و فانتزی می باشد. در این مدل ، جراح ، تناسب بین شکل و اندازه بینی را با دیگر مولفه های صورت حفظ می کند. در بینی که به فرم نیمه فانتزی می باشد ، نوک بینی نسبت به طبیعی کمی بالاتر است ، بنابراین بینی بیمار خیلی از حالت طبیعی خارج نمی شود. لازم به ذکر است که بینی نیمه فانتزی از طبیعی کوچکتر است. جراحی زیبایی بینی در تهران برای برخی از افراد مناسب می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

بینی فانتزی کاملا مصنوعی است زیرا از حد معمول کوچکتر بوده ، بیش از حد خمیده و نوک بینی به سمت بالا می باشد. این مسئله باعث شده بینی فانتزی از حد طبیعی خارج شود. عمل بینی طبیعی دارای خصوصیاتی مانند تقارن و تناسب میان اجزای صورت ، حفظ غضروف بینی ، بافت نرم و استخوان می باشد. در عمل زیبایی بینی طبیعی می بایست بین صورت و بینی افراد هماهنگی ایجاد کرد.

بینی نیمه فانتزی به چه صورت هایی میاد؟

جراحی بینی نیمه فانتزی در میان بانوان طرفداران بیشتری داشته و می توان گفت که یکی از محبوب ترین مدل های بینی در میان خانم هاست. اما این مدل تنها برای خانم ها مناسب نبوده و به دلیل ویژگی های خاص خود می تواند برای چهره آقایان نیزمناسب باشد. علاوه بر آن نیز این مدل برای افرادی که دارای بینی بزرگ و پهن هستند اما سایر بخش های صورت آن ها ظریف می باشد ، پیشنهاد خوبی محسوب می شود. با توجه به اینکه در جراحی بینی نیمه فانتزی اندازه بینی به مقدار قابل توجه ای کوچک می شود توصیه می شود برای کسانی که دارای صورتی پهن هستند که سایر خصوصیات چهره آن ها نیز بزرگ است ، مورد استفاده قرار نگیرد.

بهتر است برای اینکه به نتیجه ای مطلوب و دوست داشتنی دست پیدا کنید ، از یک جراح بینی خوب در تهران کمک بگیرید و به مشاوره های او گوش دهید. چرا که ایشان تخصص کافی برای تشخیص اینکه چه بینی به چه صورت هایی میاد دارند.

ترمیم بینی به مدل نیمه فانتزی

برخی از افراد برای داشتن یک بینی نیمه فانتزی و زیبا اقدام به جراحی کردن بینی خود می کنند. اما گاها این اقدام موفقیت آمیز نبوده و افراد مجبور هستند برای بار دوم و یا حتی بار سوم عمل ترمیمی را انجام دهند. اما طی عمل ترمیمی بینی تا چه حد امکان خلق بینی نیمه فانتزی وجود دارد؟

همانطور که می دانید جراحی ترمیم بینی به دلیل دستکاری شدن بینی در گذشته ، با چالش هایی همراه است و همین موضوع باعث می شود تا تغییراتی که قرار است روی بینی اعمال شود محدود باشد. اما در صورتی که فرم پیشین بینی ، طبیعی بوده باشد و به عبارتی دیگر جراحی طبیعی بینی انجام شده باشد ، امکان انجام جراحی بینی نیمه فانتزی برای ترمیم وجود دارد چرا که ساختار بینی تغییر زیادی را تجربه نکرده است. اما باز گرداندن بینی از فرم فانتزی به فرم نیمه فانتزی کار بسیار سخت و دشواری می باشد.

نکاتی در مورد جراحی بینی نیمه فانتزی

برای دستیابی به رینوپلاستی نیمه فانتزی رضایت بخش می بایست با بررسی و آنالیز ساختار و نوع بینی ، جراحی توسط یک پزشک متبحر و حاذق انجام شود. یکی از ملزومات این مدل بینی برخورداری از یک بینی با غضروف و بافت مستحکم و پوستی نازک می باشد. عمل بینی نیمه فانتزی برای اشخاصی که بینی های استخوانی دارند گزینه مناسبی می باشد. زیرا در این صورت ظرافت های جراحی در بینی با پوست نازک به خوبی مشاهده می شود. اشخاصی که دارای بینی های گوشتی با غضروف ضعیف و پوست ضخیم می باشند برای جراحی بینی نیمه فانتزی کاندید مناسبی نیستند و مناسب ترین و مطلوب ترین مدل عمل بینی برای این افراد ، مدل بینی طبیعی می باشد.

کاندیداهای مناسب عمل بینی نیمه فانتزی

جراحی زیبایی یکی از روش های فردی است که باید با انگیزش و اهداف خود فرد انجام شود نه اینکه با این عمل خواسته های دیگری برآورده شود. در صورتی فرد می تواند برای جراحی بینی نیمه فانتزی کاندید مناسبی باشد که رشد صورتش کامل شده باشد ، اهداف واقع بینانه ای داشته باشد ، از نظر جسمی سالم باشد و چشم انداز مثبتی داشته باشد.

فیلم جراحی بینی نیمه فانتزی در تهران دکتر یحیوی

 

 

چه افرادی نمی توانند جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهند؟

  • بیمارانی که به آرتروز ، دیابت ، آلرژی شدید ، اختلالات خونی ، کلسترول بالا ، بیماری قلبی و ریوی ، فشار خون بالا مبتلا هستند نمی توانند این جراحی زیبایی را انجام دهند.
  • بانوانی که باردار هستند و یا به نوزاد خود شیر می دهند( خانم هایی که در دوره شیردهی به کودک خود می باشند اگر عجله برای جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی دارند یا باید شیر خود را قبل از جراحی ذخیره کنند و یا بعد از رینوپلاستی به دلیل ورود داروی بیهوشی به شیر، از شیر خشک استفاده کنند.)
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند و اجازه قطع کردن داروی خود را برای ۲ تا ۳ روز ندارند.
  • افرادی که به طور مکرر سیگار و الکل استفاده می کنند و نمی توانند آن را برای دو هفته قبل و یا بعد از این پروسیجر قطع کنند.

چطور از عمل بینی نیمه فانتزی انتظارات واقع بینانه می توان داشت؟

  • برای جراحی بینی نیمه فانتزی برنامه ریزی ساده ای انجام دهید.
  • قبل از عمل کردن بینی با جراح خود مشاوره ای داشته باشید سوالات خود را در مورد این پروسیجر پرسیده ، زمان و تاریخ جراحی را مشخص کنید.
  • با تعیین انتظارات و اهداف شما از جراحی ، لذا باید در خصوص نتیجه عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی اطلاع داشته باشید.

سن مناسب برای جراحی بینی نیمه فانتزی

در صورتی که فرد می خواهد جراحی زیبایی بینی انجام دهد. باید رشد اجزای صورت متقاضی به ویژه بینی آن متوقف شده باشد. بنابراین این رینوپلاستی باید پس از بلوغ انجام گیرد. اما در صورتی که هدف از جراحی دماغ درمانی است مانند ناهنجاری تنفسی و رفع انسداد بینی ، قبل از بلوغ هم می توان عمل بینی انجام داد.

تکنیک های عمل بینی نیمه فانتزی

به طور کلی جراح در راستای رینوپلاستی و رفع نقص های بینی می بایست یکی از روش های عمل بینی را که باز یا بسته هستند انتخاب کند. در واقع برای اینکه بدانید کدام یک از این متدها برای جراحی بینی نیمه فانتزی مناسب می باشند میزان اصلاحات مورد نیاز و وسعت ایرادات موجود است که با معاینه بینی بیمار یکی از تکنیک ها را بر می گزیند. با توجه به اینکه جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی به روش باز هیچ گونه محدودیتی ندارد اغلب به روش باز انجام می شود.

  • روش بسته

در رینوپلاستی بسته ، تمامی برش ها و شکاف ها در داخل بینی لحاظ می شود و ایرادات بینی تنها از این روش اعمال می شود. توجه داشته باشید که در بخش خارجی بینی نیازی به ایجاد برش نیست و از آنجا که تمام برش ها داخل بینی ایجاد می شود دسترسی به ساختار بینی دارای محدودیت است. ایجاد تغییرات گسترده روی بینی با تکنیک بسته با دشواری همراه بوده و در بعضی مواقع امکان پذیر نیست. در مواقعی که بینی با ایرادات مختصر و جزئی روبروست و نیازی به اعمال اصلاحات وسیع روی آن نیست ، جراحی بینی نیمه فانتزی با متد بسته گزینه مناسبی است.

  • روش باز

در عمل بینی نیمه فانتزی با متد باز ،علاوه بر ایجاد برش های داخل بینی ، برشی دیگر نیز در ناحیه کلوملا یا پوست بین حفره های بینی ایجاد می شود. ایجاد شکافی خارجی در بینی با تکنیک باز موجب می شود جراح توسط آن اقدام  به بلند کردن پوست بینی کرده و به آناتومی کلی آن تسلط داشته باشد. با توجه به اینکه دامنه دید پزشک در جراحی بینی نیمه فانتزی به روش باز با هیچ محدودیتی مواجه نیست می توان گفت این روش برای جراحی های دشوار و پیچیده مانند رینوپلاستی نیمه فانتزی ترمیمی ، بینی های گوشتی و غیره مناسب است.

 

 

اتفاقاتی که در حین جراحی بینی نیمه فانتزی رخ می دهد!!

این جراحی با بی حسی موضعی همراه با آرام بخش و یا بیهوشی انجام می شود که انتخاب نوع بیهوشی با توجه به میزان پیچیدگی عمل و ترجیح جراح بستگی دارد. پزشک در جلسه مشاوره گزینه مناسب را به شما خواهد گفت. بی حسی موضعی با آرام بخش در جراحی سرپایی استفاده می شود. در این تکنیک ، جراح با تزریق این دارو به بافت بینی اقدام به اعمال تغییرات می کند. بیمار با بی حسی موضعی هوشیار است اما روند جراحی را احساس نمی کند. در صورتی که اعمال تغییرات طی عمل زیبایی نیمه فانتزی با بیهوشی عمومی باشد با استنشاق یا تزریق دارو به رگ ، بیمار بیهوش می شود اما به لوله تنفسی نیاز دارد. در این صورت متقاضی کاملا به خواب فرو می رود و هوشیاری ندارد.

عمل بینی نیمه فانتزی توسط یکی از روش های بسته و یا باز انجام می شود. طی جراحی ، غضروف های زیر پوست و استخوان بسته به میزان نیازبا افزودن یا برداشت غضروف به آناتومی بینی ، شکل غضروف یا استخوان بینی توسط جراح تنظیم و تغییر می یابد. پزشک ممکن است برای تغییرات کوچک از غضروف گوش یا بینی استفاده کند اما برای تغییرات بیشتر از غضروف های پروتزی و یا دنده استفاده می کند. بعد از ایجاد اصلاحات پزشک بافت بینی و پوست روی آن را روی هم قرار داده و با ایجاد بخیه ای ظریف جراحی بینی نیمه فانتزی را به اتمام می رساند.

تاثیر ضخامت پوست در نتیجه جراحی بینی نیمه فانتزی

همانطور که در مقاله عمل زیبایی بینی به آن اشاره شد ضخامت پوست در خلق نتایج ایده آل از پروسیجر بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. میزان ضخامت پوست یکی از خصوصیاتی است که برای هر فرد متفاوت بوده و می تواند باعث زیبا تر شدن یا بد فرم شدن بینی شود. در عمل رینوپلاستی عروسکی ، همانطور که می دانید تغییرات بسیاری بر روی بینی اعمال می شود تا در نهایت یک بینی کوچک و قوس دار شکل بگیرد. اگر پوست از ضخامت بالایی برخوردار باشد ، با قرارگیری پوست بر روی ساختار اصلاح شده بینی ، احتمال اینکه تغییرات نمایان نشوند بسیار زیاد است.

 

 

معایب عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

با توجه به اینکه در عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی فرم دماغ کوچک و کمی سر بالا می شود ، ممکن است تنفس برای فرد کمی سخت شود، از سوی دیگر این مدل از جراحی برای کسانی که خواهان مدل طبیعی هستند اصلا گزینه ای مناسب نمی باشد. بهترین دکتر جراحی بینی نیمه فانتزی در تهران ناهنجاری های ظاهری صورت را که بنا بر دلایل مختلفی از قبیل حوادث ، سوختگی ، بیماری یا اختلالات مادرزادی ایجاد شده اند را درمان می کند.
از دیگر معایب این فرایند می توان به ترمیم سخت آن ها اشاره کرد. در صورتی که بیمار بعد از گذشت مدت زمان طولانی قصد داشته باشد فرم بینی خود را تغییر دهد ، به دلیل آسیب دیدن بافت استخوان و غضروف بینی در طول عمل جراحی اولیه بینی کمی سخت تر می باشد.
از همین رو توصیه می شود شخص متقاضی جراحی رینوپلاستی نیمه عروسکی به خصوصیات این نوع بینی و موارد ذکر شده توجه ویژه ای داشته باشند و در خصوص مدل دلخواه خود به درستی اندیشیده باشند تا در نهایت انتخابی درست داشته باشند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها