جراحی بینی بسته

امروزه جراحان بینی برای جراحی بینی از دو روش جراحی بینی بسته و باز استفاده می کنند. بسیاری از افراد در خصوص این دو تکنیک به خصوص عمل بینی بسته اطلاعات کاملی ندارند و با توجه به توضیحات خلاصه ای که در تبلیغات مشاهده کرده اند ، به پزشک خود درخواست می دهند تا برای انجام پروسه جراحی شان از این تکنیک استفاده کنند. از آنجایی که این انتخاب تکنیک برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است لازم دانستیم مقاله ای در این خصوص تهیه کنیم. در این مقاله دکتر شهریار یحیوی بهترین جراح بینی تهران ، در خصوص تکنیک مورد استفاده خود توضیحاتی را ارائه می کنند که سوالات بسیار زیادی از افراد را در این خصوص پاسخ می دهند.

 

 

جراحی بینی بسته چگونه انجام می شود؟

در روش بسته تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود و بر روی کلوملا و پوست برشی ایجاد نمی شود. در این روش جراح برای اعمال تغییرات بر روی بینی با استفاده از وسایل مخصوصی پوست را از اسکلت بینی جدا کرده و بالا نگه می دارد و تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند. دکتر شهریار یحیوی برای جراحی زیبایی بینی در تهران به دلیل مزایایی که رینوپلاستی بسته دارد، از این روش استفاده می کند، برای مشاهده نمونه کارهای ایشان می توانید به قسمت گالری تصاویر وب سایت یا اینستاگرام مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که ، در جراحی های زیبایی بینی ، جراح بینی با توجه به ایرادات بینی یکی از روش های باز و  بسته را انتخاب می کند.

تفاوت جراحی بینی بسته و باز

بعد از آشنایی با نحوه انجام روش بسته ، ممکن است این سوال در ذهنتان به وجود آید که میان این دو روش چه تفاوت هایی وجود دارد در حالی که در طول انجام هر دو آن ها نیاز است بر روی بینی برش ایجاد شود. با ما در ادامه همراه باشید تا به توضیح خلاصه تفاوت جراحی بینی بسته و باز بپردازیم.

  • با وجود اینکه برای انجام هر دو این تکنیک ها نیاز است بر روی بینی برش ایجاد شود اما عمده تفاوت این دو در نحوه ایجاد برش است. در در روش باز برش بر روی پوست کلوملا ایجاد می گردد در حالی که در روش بسته سوراخ های بینی با استفاده از ابزار خاصی به سمت بالا کشیده می شود و سپس برش ها درون بینی ایجاد می گردند و در آخر شما هیچ نوع برشی را در بیرون از بینی مشاهده نخواهید کرد.
  • دیگر تفاوت میان این دو این است که در جراحی به روش باز ، احتمال تحلیل تکیه گاه نوک بینی بسیار کمتر از روش بسته است.
  • همچنین در روش بسته میزان تورم و کبودی به وجود امده ناشی از اعمال تغیرات و ایجاد برش بر روی پوست بسیار کمتر می باشد.
  • از سوی دیگر به دلیل کم بودن میزان آسیب های وارده به بینی در اثر انجام جراحی بینی بسته ، دوره نقاهت بعد از عمل در این تکنیک نسبت به روش باز بسیار کمتر می باشد ، از همین رو فرد سریع تر از کسی که بینی خود را با استفاده از روش باز جراحی کرده است بهبود پیدا خواهد کرد و نتایج حاصله را مشاهده خواهد کرد.
  • مدت زمان انجام عمل بینی بسته نسبت به روش باز بسیار کمتر می باشد ، چرا که در این پروسه نیازی به بخیه زدن نمی باشد.

اهداف جراحی بینی بسته

با توجه به نوع ایراد موجود در بینی فرد که مربوط به ظاهر است یا عملکرد طبیعی بینی ، جراحی با دو هدف صورت می گیرد:

زیبایی : در این نوع از جراحی ، ایراداتی همچون قوز بینی و قرینه نبودن سوراخ های بینی برطرف شده و فرم بینی به طوری که با سایر اجزای موجود در صورت در تناسب باشد جراحی می شود.

درمانی : در این نوع از عمل ، مشکلاتی همچون انحراف بینی که در عملکرد تنفسی بینی اختلال ایجاد کرده و عارضه هایی همچون خرخر کردن در حین خواب را برای بیمار ایجاد می کند برطرف شده و درمان می گردد.

دو ماه بعد از جراحی بینی با دکتر یحیوی

 

افراد مناسب برای عمل بینی به روش Close

کسانی که از عمل پیش روی خود انتظاراتی واقع بینانه و درستی دارند همواره بهترین و مناسب ترین کاندید برای انجام عمل زیبایی بینی هستند. افرادی که دارای عوارض خفیف و عیوبی جزئی و ساده در بافت بینی خود هستند می توانند با خیالی آسوده از مزایای جراحی بینی بسته توسط جراح بینی بهره مند شود و سالیان سال از نتایج به دست آمده لذت ببرند.
عدم تقارن در بافت بینی ، کار را کمی سخت تر و دشوار تر می کند. اگر شدت و میزان عیوب و عوارض جانبی بافت بینی زیاد باشد ، گزینه عمل زیبایی بینی بسته برای هیچ فردی مناسب نمی باشد و بهتر است از تکنیک باز برای انجام آن و کسب نتایج رضایت بخش استفاده شود. همچنین کسانی که سابقه عمل زیبایی بینی در گذشته دارند و بنا بر دلایل متفاوتی از قبیل به جا ماندن قوز بر روی پل بینی ، بروز مشکلات تنفسی و غیره تصمیم به انجام جراحی ترمیمی بینی گرفته اند ، می توانند طبق صلاحدید و تجویز پزشک در صورت جزئی و ساده بودن تغییرات مورد نیاز ، از روش بسته برای جراحی ثانویه خود بهره مند شوند.
به طور کلی می توانیم بگویم افرادی مناسب برای انجام جراحی بینی بسته هستند که خواستار تغییرات جزئی و کوچک در بینی خود هستند. پس اگر ساختمان بینی شما دچار یک عارضه ی خفیف شده است یا اینکه نوک بینی کاملا سالمی دارید و نیازمند تغییرات اساسی در ساختمان بینی نیستید ، می توانید از این تکنیک استفاده کنید و نتایج مطلوب را به دست آورید. اما همواره به یاد داشته باشید برای اینکه به نتایج مطلوب و ایده آل برسید باید به پزشکی مجرب و متبحر در این حوزه مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که در عمل زیبایی بینی دید واقع گرایانه داشته باشید. اگر بینی شما به هر دلیلی دارای مشکلات پیچیده است ، نباید انتظار داشته باشید که با این فرایند نتایج خارق العاده ای را دریافت نمایید.

آیا دوران بهبودی روش بسته نسبت به تکنیک باز متفاوت است؟

پس از انجام عمل زیبایی بینی حتی با استفاده از روش بسته ، تقریبا به مدت ۵ تا ۷ روز از گچ یا آتل بر روی بینی خود استفاده خواهید کرد. از همین رو هیچ تفاوتی در توصیه های مراقبتی و دوران بهبودی وجود ندارد. تنها تفاوتی که در دوران نقاهت جراحی بینی بسته با باز وجود دارد این است که به دلیل ایجاد نشدن برش بر روی بینی پوست سریع تر ترمیم پیدا کرده و بافت های اسیب دیده به زمان کمتری برای بهبود یافتن نیاز دارند. در غیر این صورت شما بعد از انجام این فرایند برای اینکه به بهترین و مناسب ترین نتایج دست پیدا کنید لازم دارید تا نکات مراقبتی که پزشک شما توصیه می کنند را به طور کامل و به درستی انجام دهید. به یاد داشته باشید که انجام نکات مراقبتی می توانند احتمال خونریزی ، تورم و درد را کاهش دهند و شما را سریع تر به نتایج ایده آل شما برساند.

 

جراحی بینی بسته - دکتر یحیوی

 

جراحی بینی بسته چه مزایایی دارد؟

  • این روش جراحی نیاز کمتری به برش دارد.
  • احتمال تحلیل تکیه گاه نوک بینی در روش بسته کمتر می باشد.
  • میزان تورم و کبودی اطراف چشم بعد از عمل کردن بینی با روش بسته کمتر می باشد.
  • مدت زمان این پروسه کمتر است.
  • تغییرات ایجاد شده با این روش دقیق بوده و ظاهر بینی طبیعی تر است.
  • احتمال بروز اسکار و عوارض جراحی بینی روش بسته در این روش بسیار کم می باشد.
  • تغییرات ایجاد شده با جراحی به روش بسته قابل پیش بینی بوده و در مدت کوتاهی از طریق لمس قابل مشاهده می باشد.
  • بینی مورد نظر بدون ایجاد برش بر روی کلوملا با این روش قابل دستیابی می باشد.
  • احتمال بروز ضعف بخصوص در جراحی بینی در افراد مسن با این روش کمتر است.

بهترین جراح زیبایی بینی به روش بسته در تهران

جراحی کردن بینی به طور کلی عملی اورژانسی نیست و فردی که تصمیم به آن دارد زمان لازم را برای تحقیق و بررسی و انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی بسته خواهد داشت. افراد با توجه به موقعیت مکانی خود به دنبال انتخاب بهترین جراح بینی هستند و به دنبال پاسخی برای سوالاتی از قبیل موارد زیر هستند که :

  • بهترین دکتر جراحی بینی بسته در تهران کیست ؟
  • بهترین دکتر بینی گوشتی به روش بسته در تهران را چگونه انتخاب کنم ؟
  • جراح بینی تهران چه خصوصیتی دارد ؟

 

 

خصوصیات بهترین دکتر رینوپلاستی روش بسته در تهران

  • از ابتدایی ترین و اساسی ترین مراحل قبل ازجراحی بینی بسته انتخاب جراح است و باید در انتخاب بهترین جراح دقت نماییم.
  • از مهترین ویژگی ها این است که سلامت فرد را اولویت کار خود قرار دهد.
  • جراحی کردن بینی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که جراح یک بینی طبیعی و در عین حال حفظ عملکرد تنفسی و تناسب با دیگر اجزای صورت ایجاد شده باشد.
  • عمل جراحی باید توسط جراح بینی خوب و باتجربه انجام شود تا توانایی رفع انواع ایرادات را روی بینی های مختلف را داشته باشد و برای داشتن عمل جراحی موفق و ایجاد نتایج مطلوب تکنیک های لازم را به کار ببرد.

نحوه انتخاب بهترین دکتر بینی برای جراحی بینی بسته در تهران

  • با پرس و جو از دوستان و آشنایان خود یا جستجو در گوگل لیستی از بهترین جراحان بینی تهیه نمایید.
  • با مراجعه به صفحه اینستاگرام یا قسمت گالری سایت آن ها نمونه کارهای شان را ببینید.
  • در کلینیک جراحان بینی حضور یافته و به منظور سنجش میزان رضایت بیماران قبلی از آن ها، با بیماران صحبت کنید.

 

 

بینی های مناسب برای انجام جراحی بینی بسته

مدل های بینی افراد با یکدیگر  تفاوت دارد ، به طور کلی بینی ها به سه دسته بینی استخوانی ، بینی گوشتی و بینی نیمه غضروفی تقسیم می شوند.

ویژگی بینی های گوشتی : بینی هایی که دارای پوست ضخیم ، منافذ باز و غضروف های ضعیف می باشند در دسته بینی های گوشتی قرار می گیرند. جراحی کردن بینی های گوشتی ، نسبت به دو مدل بینی دیگر بسیار سخت تر است و هم چنین بینی های استخوانی و نیمه غضروفی نتجیه بهتری از جراحی زیبایی بینی می گیرند. این نوع بینی ها مناسب برای جراحی بینی بسته در تهران نیستند چرا که به تغییرات زیادی نیاز دارد.

ویژگی بینی های استخوانی: از خصوصیات این نوع بینی ها می توان به پوست نازک ، غضروف محکم و قوز اشاره کرد. قوز داشتن بینی های استخوانی دو علت دارد یا در اثر ضربه به وجود آمده یا ارثی است. جراحی بینی استخوانی ، بسیار راحت تر از بینی های گوشتی است اما برخی از بینی های استخوانی به علت داشتن پوست بیش از حد نازک جراحی کردن بینی را سخت می کنند زیرا پوست های نازک کوچکترین ایرادات را نشان می دهند.

بینی نیمه غضروفی : بینی های نیمه غضروفی ، ترکیبی از بینی های گوشتی و استخوانی می باشند در واقع ویژگی های هر دو مدل از  بینی ها را دارند. این نوع بینی ها نیز برای انجام جراحی بینی بسته بسیار مناسب هستند.

 

 

انواع مدل های جراحی بینی بسته

برای انجام رینوپلاستی بسته ، سه مدل وجود دارد که این ۳ مدل عبارتند از :

  • بینی طبیعی : جراح بینی ، هنگامی که می خواهد بینی را به شکل طبیعی جراحی کند ، سعی می کند مدل طبیعی بینی را حفظ کند. جراح بینی ، در هنگام این عمل  ، به اصلاح فاصله میان بینی و لب می پردازد در بینی های طبیعی این فاصله باید به ۹۰ الی ۹۵ درجه برسد.
  •  بینی های فانتزی:  می توان به قوس دار بودن پشت آن و سربالا بودن نوک آن اشاره کرد. میزان فاصله بین لب و بینی در بینی های فانتزی باید ۱۰۰ تا ۱۰۵ درجه باشد اگر این فاصله بیشتر شود به اصطلاح بینی حالت خوکی به خود می گیرد. بینی های فانتزی به بینی عروسکی نیز معروف هستند.
  • بینی های نیمه فانتزی : این نوع دماغ ها ، ما بین بینی های طبیعی و فانتزی قرار می گیرند ، جراح زیبایی بینی به هنگام جراحی کردن دماغ نیمه فانتزی ، علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی بینی ، کمی قوس در پشت بینی ایجاد کرده و نوک آن را کمی سربالا می کند.جراحی بینی بسته برای این نوع فرم مناسب نمی باشد.

 

 

پرسش و پاسخ در رابطه با جراحی بینی بسته

  • کاندید های مناسب جهت انجام رینوپلاستی به روش  بسته چه کسانی هستند؟

معمولا افرادی که پیچیدگی زیادی در جراحی زیبایی بینی  آن ها وجود ندارد مناسب ترین افراد جهت انجام جراحی با تکنیک بسته هستند.

  • پس از اتمام عمل بینی به روش بسته ، در کدام قسمت از بینی جای زخم باقی می ماند؟

به علت داخلی بودن برش های جراحی بینی بسته ، جای هیچ گونه زخم و بخیه بر روی سطح خارجی پوست بیمار باقی نمی ماند.

هزینه جراحی بینی بسته در تهران چقدر می باشد؟

هزینه جراحی کردن بینی به روش بسته یا  باز با توجه به دستمزد بهترین جراح زیبایی بینی به روش بسته در تهران ، هزینه های متخصص بیهوشی و بیمارستان ، هزینه های آزمایشات و عکسبرداری و دارو ، جلسات معاینه مجدد و غیره تعیین می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

3 1 رای
امتیاز دهی
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها